the beginning of thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jill Braakhekke - WaarBenJij.nu the beginning of thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jill Braakhekke - WaarBenJij.nu

the beginning of thailand

Blijf op de hoogte en volg Jill

15 Januari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hellooo

Hier dan eindelijk ons eerste bericht uit thailand.
begonnen in amsterdam schiphol toen naar parijs en van parijs weer naar bangkok! Uitzwaaien was toch wel ff lastig hoor ook al is het nog niet eens zo mega lang 3 maanden weg!
overstap in parijs ging goed eenmaal in het vliegtuig richting bangkok wist pieter niet wat ie zag yesss allemaal een eigen tvschermpje dus die heeft zich wel vermaakt met games of thrones en andere oorlogfilms en ik met the minions en were the fullers haha
Eenmaal aangekomen in bangkok hadden we maar 2 uurtjes om bagage op te halen en in te checken voor het vliegtuig naar koh samui. Totdatttt er een meeeegaaaa lange rij stond te wachten voor paspoort controlen het zweet brak ons uit daar gaat die dure vlucht naar samui maar mister hero pieter ging ff vragen of we er niet doorheen mochten omdat we een vlucht moesten halen en jaaa dat mocht dus netttt onze vlucht naar samui gered.
Heel grappig klein vliegveldje alles in de openlucht en alles van hout :) alleen de tas van pieter kwam wel aan en die van jill niet grrrrr. Even navraag gedaan en de tas lag nog in bangkok ze zouden hem zo snel mogelijk naar ons hotel brengen en dat was ook zo GELUKKIG.
Op koh samui hebben we 2 leuke hotelletjes gehad 1 in het centrum en dichtbij het strand en 1 echt direct aan zee. Die eerste was een mooi hotel we liepen zo het stadje in waar je voor 1 uur 2 euro betaald voor een thaise massage wat we overigens nog niet gedaan hebben. En we hebben de eerste avond nog maar ff voorzichtig mcdonalds gegetem we durfden nog niet zo goed haha we hadden echt wel even een kleine cultuurshock echt een heel ander leven hier maar daar raakten we wel snel aan gewend. Behalve de stank soms hier daar raak je nooit aan gewend iehhhllll
2e hostel lag aan het strand we hadden echt hutjes direct aan zee, heel rustig stukje maar echt een plaatje om nooit meer te vergeten daar ook veel thais gegeten moet zeggen dat het erg lekker is soms wel een beetje spicy, onze buikjes rommelden soms best flink
We hebben op samui een tour gedaan over het eiland met een busje we gingen oa naar de big buddah een 12 meter hoog gouden buddah, en naar wat leam suwanaram een 100 jaar oude tempel met een chinese vrouwelijke monnik en naar de mummified monk de meest beroemde monnik loung pordaeng wie al 30 jaar oud is en lekker daar ligt te verstoffen in een glazen hok. Een apenshow en wat wij het mooiste vonden de namuang fall een waterval van 30-40 meter hoog waar je ook olifantentour kon doen en op de foto met een tijger ik vond het maar niks maar pieter ging na even twijfelen op de foto mer de tijger ik heb hem nog niet zo vaak zo bang gezien hihihi
Ook hebben we nog een tour gemaakt met een boot naar nathong national marine park was echt geweldig allemaal rotsformaties in de zee met kleine ongerepte strandjes waar we met de kayak langs zijn gevaren en nog even gesnorkeld hebben. De reis van de boot was minder pieter heeft een kwartier over boort gehangen en euhh hoe zeg ik dat netjes gebraakt als een malle van die wilde zee!! Terugreis ging gelukkig een stuk beter! Nu zitten we op koh phangan waar we vanavond de full moon party mee zullen gaan maken we zijn heel benieuwd! Nu maar eens ff chillen op het strand!

Laterrrrrr lieve vriendjes en vriendinnetjes etc
Tot de volgende post!
Dikke knuffel van pietje en jillie

• 15 Januari 2014 - 13:41

Lianne Slijkhuis:

Hey, Jill en Pieter,
    Wat een leuk reisverslag van de eerste paar dagen. Ben wel een beetje jaloers haha, zeker wat het mooie weer betreft. Geniet maar lekker en tot het volgende reisverslag, dikke kussss

• 15 Januari 2014 - 15:14

Jill Braakhekke:

Thanksss liesje we genieten volop :) tot onze volgende post er komen ook nog meer foto's op te staan!

Kusjess ons

• 15 Januari 2014 - 19:04

Carlijn:

Heeeey Pietje & Jillie !
    Leuk reisverslag het klinkt echt geweldig! Ik ben wel jaloers. Zijn jullie al beetje bruin? Nog heel veel plezier ik ga zeker al jullie verslagen lezen! ;) dikke knuff Carlijn

• 17 Januari 2014 - 18:01

Jolien:

He lieve Pieter en Jill,

Ik dacht ga eens kijken of er al een reisverslag is en jawel hoor. Super leuk!! Ik zou dat dan beloven en na 3 maanden erachter komen dat ik nog niks heb geschreven. HAHA!
    Maar leuk om te lezen dat het goed gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn.
    Volgende verslag verwacht ik wel wat foto's ;-) (van Pieter die overboord hangt op de boot).

Enjoy!!!! Xxx liefs, Jolien

• 19 Januari 2014 - 19:32

Floor :

Wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat, en dat jullie al zoveel meegemaakt hebben in een relatief korte tijd..!
    Ben ook benieuwd naar jullie pictures!
    Tot het volgende verhaaltje!!
    Xxx FF

• 20 Januari 2014 - 20:16

Roxanna:

Heey jillieeee en Pieter!
    Wat een belevenissen alweer! Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben!
    Het is in het begin altijd even wennen, een hele cultuur shock, maar daarna wil je niet meer weg! Ben benieuwd naar het volgende verhaal en de foto's! Geniet er lekker van en pas goed op elkaar! X Rox