de thaise eilanden... - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jill Braakhekke - WaarBenJij.nu de thaise eilanden... - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jill Braakhekke - WaarBenJij.nu

de thaise eilanden...

Door: Jill Braakhekke

Blijf op de hoogte en volg Jill

24 Januari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

halloooo lieverds,

hier weer even een verslag van ons vanuit koh lanta.
ik zal even beginnen waar we gebleven waren namelijk de full moon party.
we zaten daar in een mooi hotel met hele lieve mensen.
het begon keihard te regenen niet meer normaal hoe hard dat hier gaat en maar een paar minuten en alles is weer droog! zo zou ik het in nederland veel liever zien hop daarna weer buiten zitten in 27 graden met een cocktail en voor pieter een cola :) we gingen met de taxi naar the full moon party toevallig deelden we de taxi met een stel uit zweden en vrienden van hun die ook in hetzelfde hotel verbleven. wat een bende daar en wat een mensen mijn god ik denk dat er die avond wel 20000 ma. was op dat strand in haad rin maar wat gaaf om mee te maken iedereen dronk uit grote buckets met gemixte drankjes inclusief wij en de zweden waar we bijna de hele avond bij gezeten hebben! overal vuur en dj's en mensen met allemaal neon geverfde lijven. heerlijk gedanst en gedronken en om 4 uur naar bed na een fijne taxirit berg op berg af en een man die verongelukt op de straat lag naast zijn motor bah maar een erg leuke avond gehad. de volgende dag gingen we met de boot naar koh tao een piepklein eilandje iets boven koh phangan. met de catamaran waren we er met een uur en weer een zeezieke pieter naast me. maargoed dat waren we gauw vergeten nadat we in een erg leuk hotel aan zee zaten waar we heerlijk konden chillen. de volgende dag zijn we met een longtailboot naar een klein eilandje naast koh tao gevaren genaamd nangyuan wowwwww wat een plaatje daar! heel apart hoe dat strandje erbij ligt! hier hebben we gesnorkeld en dat was echt mooi veel prachtige vissen in alle kleuren van de regenboog en koraal wat er wel een beetje verlept bij lag maar echt gaaf zal proberen ff wat foto's hiervan te plaatsen.
later kwam pieter in ons hotel een oud voetbalmaatje van rigtersbleek hier tegen darryl erg grappig om aan de andere kant van de wereld bekenden tegen te komen. vanuit koh tao hebben we een ticket geboekt naar de andere kant van de thaise kust namelijk koh phi phi in de andamanzee. hier gaan we meeten met sheelagh en toine waarvan we gehoord hadden dat toine haar ten huwelijk heeft gevraagd op het strandje vlakbij "the beach" erg leuk dus dat moesten we zeker even vieren. wat wel minder was is dat ze op koh tap hadden gezegd dat we er om half 2 zouden aankomen ahummm NOTTTT dat werd dus ff kwart over 5 man man wat een lange rit vanaf 6 uur 's ochtends. maar het was het zeker waard want phi phi vonden wij toch wel een van de mooiste eilanden tot nu toe. veel te beleven je kan er overal heerlijk eten en shoppen en genieten van adembenemende strandjes. eerste dag zijn met met sheelagh en toine met de kayak naar de overkant van waat we zaten gevaren en daar had je monkey beach met idd aapjes die daar gewoon de hele dag op het strand aan het chillen zijn en die gewoon lekker banaantjes liggen te eten en pringles van de toeristen haha geweldig om te zien ook kon je hier weer super mooi snorkelen. 's avonds heerlijk in het stadje met sheelagh en toine uit eten geweest en als verrassing voor hun verloving een taartje geregeld waarbij de lichten in het restaurant even uitgingen en iedereen aan het wuiven en zingen was en hun feliciteerden haha dat was echt lachen en zelf stonden ze helemaal versteld met een brede glimlach van oor tot oor :) 's avonds lekker maf staan dansen met cocktailtjes en toen weer naar onze kamer waar de beats van de muziek (kei)hard doordreunden tot laat in de nacht! sheel en toine zijn die dag erna vertrokken richting chiang mai en wij hebben een private kapitein met longtailboat geregeld om naar de beach te gaan genoemd maya bay waar the beach met leonardo dicaprio is opgenomen. eerst bracht ie ons naar ontzettend mooie lagoons waar we konden zwemmen en snorkelen wowwwwwww wij waren gewoon nee aan het schudden in onszelf zo van "dit kan toch niet echt waar zijn zo mooi" en wat een water het deed gewoon pijn aan je ogen. toen door naar maya bay wat ook echt een plaatje was veel toerisme maar echt heel bijzonder om in het echte te zien al met al een topdag! gister aangekomen in koh lanta wat vanaf koh phi phi goed te doen was met de boot een uurtje! bik aankomst in het hotel vonden we de mensen hier allemaal erg vriendelijk en het hotel en de kamer is prima! totdat de lichten ineens uitvielen, hmm stroomstoring die duurde een paar minuten, gelukkig dachten wij maar dat hadden we beter niet kunnen denken want na een tijdje viel ie weer uit en het was buiten al pikke donker en de stroom was overal uitgevallen nou ik kan je vertellen dan is het echt heeeel erg donker. maar we moesten wel eten dus wij met onze zaklampen van robert abbink ( thanks mate) richting het strand waar echt overal de kaarsen aan waren gestoken en wonderwel konden we gewoon eten! na dik 2 uur zonder stroom maar lekker naar de kamer gegaan waar we op een gegeven moment ergggg blij waren dat er weer stroom was pfff heel apart. vandaag op het scootertje lekker rond gereden naar een leuk strandje en we willen hier eigenlijk nog wel een kookcursus doen! zondag vertrekken we naar chiang mai in het noorden heel veel zin in! we houden jullie op de hoogte liefssssss pietje en jillie

• 24 Januari 2014 - 16:50

Lianne Slijkhuis:

Hey skatties,

Wat beleven jullie veel zeg, super om dit zo te lezen en leuk dat jullie Sheelag en Toine gesproken hebben, wel heel apart om elkaar op zo'n grote afstand tegen te komen. Jill volg maar veel kooklessen dan kun je bij thuiskomst je kunsten tonen haha, veel plezier daar en tot het volgende verslag, liefs uit het koude kikkerlandje :) :) :)

• 24 Januari 2014 - 18:26

Geert Beijers:

Leuk om jullie op deze wijze te volgen. Mooie plaatjes met een leuk verhaal. Blinve genieten.

• 25 Januari 2014 - 11:26

Jaap Snijder:

Ha Lieve Jill en Pieter
    Welcome In Paradise.
    Wat een leuke dingen hebben jullie al meegemaakt.Het zuiden heeft echt lovely tropical Bounty Islands.Romantisch zo met z'n 2-tjes alles ontdekken op Koh Phi Phi
    Nu gaan jullie naar Chiang Mai,maar pas op in Bangkok is het nog steeds onrustig.
    Gaan jullie met de trein?
    Geniet ook vooral van het eten in het Noorden!!! Tip: uit 1x eten savonds bij the River Restaurant,mooiste ligging op 3 terrassen aan de rivier en lekkerste eten van Noord Thailand
    Het scherpe eten went wel en misschien worden jullie wel echte Thai-Foodlovers.
    Ik herinner me nu nog de fish in sweet and souwer en de fish in garlic .
    Jill en Pieter heel veel plezier daar.
    En Jill:Blijf vooral zo leuk schrijven!!! (tis net of ik erbij ben)
    Allebei Dikke X

• 26 Januari 2014 - 14:19

Nick, Noor En Kids:

He hallo daar,

Oooooh wat klinkt het geweldig wat jullie daar allemaal zien en meemaken. Errug leuk om te lezen. Wij zijn jaloers en kunnen ook wel wat zo'n gebruiken. Hier is de 1 na de ander ziek, bah.
    Ja wat een leuk nieuws van sheelagh en Toine!
    Jullie krijgen de groetjes van de kids hier en natuurlijk ook van ons.
    Blijf vooral van die leuke verhalen schrijven dan blijven we goed op de hoogte.
    Geniet vooral nog heel veel van alle mooie dingen.
    Liefs van ons allemaal. Xxxx

• 27 Januari 2014 - 21:07

Lucy Voorink:

Hallo Pieter en Jill,
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten.In Chiang Mai zéker naar the Riverside gaan om te eten!!!
    Luister nou maar eens naar je vader!
    En dan gewoon een soort rijsttafel bestellen...mmm.
    Geniet van het prachtige land en de geweldig gezellige stad en ga vooral naar de "night market"
    nergens zo leuk als in Chiang Mai.
    Geniet vooral, lieve groet van mij.