einde thailand en begin vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jill Braakhekke - WaarBenJij.nu einde thailand en begin vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jill Braakhekke - WaarBenJij.nu

einde thailand en begin vietnam

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

08 Februari 2014 | Vietnam, Hanoi

Halloooo lieve volgers,

Weer even een berichtje van ons vanuit Hanoi Vietnam, waar we gisteren zijn aangekomen vanuit chiang mai waar we lang hebben gezeten langer dan verwacht maar waar het wel erg mooi is.
We zijn een week in chiang mai geweest ook omdat we onze vrienden sheelagh en toine daar weer hebben gezien haha we zien ze hier haast nog vaker dan in nederland, want we gaan ze namelijk vandaag in Hanoi weer zien :D super leuk.
In Chiang mai hebben we de eerste dag ons lekker laten rondrijden met een tuk tuk langs wat tempels en langs dieren parkjes oa tiger kingdom wowww wat gaaf was dat zeg! We moesten wel lang wachten en het was best duur want wij wilden met de kleinste tijgertjes op de foto's. Toen het eenmaal zo ver was waren we de wachttijd alweer vergeten wat een mooie beesten zeg, wij hadden het geluk dat we ze mochten voeden (net zoals bij baby's een melkfles) en ze slapen 18 uur op een dag. Ook zijn we naar een slangenshow geweest euhhh nooit meer wat een angsten hebben we overwonnen deze dag! Die man die de show deed, deed alsof de cobra's zijn beste vriendjes waren. Echt bizar en ik ging telkens een stoeltje verder naar achter zitten. Toen kwam hij met een verhaal dat ze een slang hadden die wel 3 meter ver kon springen wij dachten ohh nee wanneer is dit grapje afgelopen wegwezen hier..op dat moment vloog er iets regelrecht op ons af we scheten onzelf wel 80 kleuren in de broek en die mannen maar lachen...het was een TOUW grrrrrrr toen nog met zo'n dikke slang op de nek brrr vies ding en daarna was het GELUKKIG afgelopen. Op naar het volgende de apen die waren dan wel weer leuk. Ze gaven iedereen netjes een hand en ze konden buikspieroefeningen, basketballen, kusjes geven, bidgebaren maken super leuk om te zien maar ook wel weer heel sneu aan zo'n ketting de hele dag. Met toine en sheelagh naar de mountaintemple geweest..erg mooie tempel met mega veel buddha's en prachtig uitzicht over heel chiang mai. Ook de night bazaar hier zowat elke avond afgestruind en van alles gekocht heeeerlijk (volgens jill) en heerlijke gegeten in verschillende tentjes zelfs 2 keer aan the riverside (jaap en lucy) was erg leuk en lekker :)
Tussendoor zijn we met een minivan busje naar pai gereden, een rit van 3,5 uur berg op berg af berg op berg af pfff en ze reden als gekken ben ik blij dat we wakker werden op het moment dat we pai bijna inreden. We zaten in een leuk hostelletje midden in het centrum, het had alleen geen receptie ja een plastic tafeltje met parasol haha. Iedere avond een leuk markt, en de eerste avond heerlijk gegeten (gegrilde zalm en mixed grill) en hier met een super mooi concert van phil collins op de achtergrond ons 5 jarige jubileum gevierd :)) we hoorden dat er deze avond een reggae avond was aan de rivier en wilden hier naartoe.maar nergens een taxi te bekennen. Wij een wildvreemde vrouw aangehouden op de scooter en ze zei ah joh rij maar met mij mee dus wij met zijn tweeen bij haar achterop haha wij natuurlijk helemaal in een deuk. Lekker gedanst op bob marley beats en onder het genot van cola (pieter) rum-cola (jill) al met al een top avond gehad. In Pai ook nog naar de hotsprings geweest wat apart zeg, een soort rivier van boven naar beneden en hoe meer je omhoog liep hoe warmer het water was! Wij hebben gezwommen in 37 graden en pieter in 38 pff was bijna niet te doen, nog even naar de top geweest waar het water 80 graden was en waar ze gewoon rustig eieren aan het koken waren. 's Avonds in Pai de lekkerste hamburger ooit gehad en nog even over het marktje gelopen waar ze gewoon gefrituurde kakkerlakken verkopen iehlll ze zijn hier allemaal wel heel relaxt sowieso in thailand ze slapen overal en op elk tijdstip van de dag, tijdens werktijd kletsen ze eten ze en zitten films te kijken op hun ipad en dat allemaal tijdens werk. Toen weer terug naar chiang mai om een olifantentocht te doen. We hoorden van vele dat ze heel naar en ruig met die beesten omgingen en we hadden er al dik voor betaald dus baalden eerst even totdat we er waren hier gingen ze juist zo goed om met de olifanten er werd super uitleg gegeven over alles en we hadden een hele leuke groep. We moesten kiezen of we in de Poepgroep wilden of in de snoepgroep! Ik dacht doe de poepgroep maar en wat bleek wij hadden doordat we de poepgroep hadden gekozen veel meer tijd met de olifanten en de snoepgroep mocht lekker bananenbomen omhakken haha Maar wat een gave dag zeg we mochten er zelf op klimmen via de voeten wat wij eerst wel een hele opgave vonden pfieuw maar na een paar keer doen raakte je er steeds meer aan gewend, na wat oefenen en (beetje) poep ruimen mochten we eindelijk en rit.maken door een stukje jungle en weer terug naar het water waar we ze mochten wassen en waar we met ze mochten zwemmen! Wat een huid hebben die beesten maar wat een gave ervaring! Na een super dag kreeg jill.overal uitslag over het hele lichaam, waarschijnlijk van in het vieze water waarin we zwommen met de olifanten omdat ze daar ook gewoon in poepten bah gelukkig na flink veel zalfjes er weer vanaf. Nu zijn we in Hanoi, weer even heel anders dan Thailand en een stuk kouder helaas maar wel een hele leuke stad waar ze echt als gekken door de straten rijden en dat allemaal kriskras door elkaar, hier is het zo als je toetert heb je voorrang dus ja je kunt je misschien een beetje voorstellen hoe het er dan uitziet zeker als je weet dat bijna ieder gezin hier een scooter heeft pfff een dolle gekte. Vandaag naar wat tempels geweest waar chinezen als een gek aan het bidden zijn bij iedere hoek van een tempel en waar wij alleen maar foto's van onszelf hebben gemaakt met gekke bekken :) en naar het army museum wat wel heel indrukwekkend was, wat een bommen zijn hier gevallen zeg, echt bizar je kon precies zien op kaarten welke aanval ze gingen plegen in bunkers werd dit allemaal besproken. Heel bizar ook om de tanks en us army vliegtuigen hier nog in goeie staat te zien die de vietnamezen veroverd hebben. Verder lekker rondgelopen en sheel en toine weer in hetzelfde hotel ontmoet. Met hun gaan we overmorgen de halong bay tour doen we zijn heel benieuwd en houden jullie daarna natuurlijk weer op de hoogte.

Na een langggg verhaal zeggen wij adios amigos

Oh en foto's inladen op deze pagina gaat erg lastig dus we zetten zoveel mogelijk foto's op facebook!

• 12 Februari 2014 - 09:33

Lianne:

Hoi Jill en Pieter,

Weer een super leuk verslag om te lezen, blijf zo doorgaan!!
    Veel plezier in Vietnam en tot het volgende reisverslag, dikke kus x

• 12 Februari 2014 - 13:50

Nick, Noor En Kids:

Ha reizigers,

Weer erg leuk om jullie reisverslag te lezen!
    Goh wat maken jullie toch gave dingen mee. Ook super om via fb de foto's te zien. We hebben erg gelachen om die apenfoto's.
    Hier gaat alles zo z'n gangetje. Allemaal weer beter inmiddels.
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal. Lekker verder genieten!!!!
    Dikke kus van ons allemaalxxxxxxx

• 14 Februari 2014 - 20:00

Rox En Niels:

Hee lieverds!
    Wat een mooi verhaal weer zeg!
    Die slangen trekken ons ook niet zo aan, haha!
    Geniet nog van het mooie Vietnam en alle mooie tempels!
    Pas goed op elkaar! Dikke kus van ons!

• 18 Februari 2014 - 21:33

Willy En Miriam:

Heyyy,even de groetjes uit groenlo. Heel veel plezier nog de komende tijd .

Groetjes vanons